• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Den här frågan har väl varit uppe förr men hittar inte, säg att man vunnit typ 12tusen på keno, hur ska skusan få veta det om man låter pengarna ligga kvar på svenskaspel tills skusan är klar ?

Nu har man väl inte den turen men om man fick det ?

vad jag förstått så ”bryr sig inte” kfm att kolla dina konton när du fått skuldsanering som dom gör när du går på löneutmätning.

Är de du är skyldiga pengar som kan då och då kolla upp din ekonomi och kan då begära omprövning om ekonomin skulle blivit bättre.

men en engångsvinst på 12 loppor tror jag inte direkt gör någon skillnad i skuldsaneringsplanen.

Men vinner du 10.000 i 5 år så kan det vara läge att höra av sig till Kfm för att slippa problem :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elin73

Aktiv medlem
Poäng: 126
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
31
Poäng
126
Äntligen är det klart o man kan andas ut! Skuldsaneringen har äntligen vunnit laga kraft! Ringde till tingsrätten och fick det bekräftat! Nov 2025 är det över. O sen börja om på nytt efter 12 års misär. Vill bara säga till er alla som kämpar/har kämpat i flera år att aldrig ge upp! Önskar att alla får en ny chans i livet till ett skuldfritt liv som jag nu har fått! Kramar till er alla!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Äntligen är det klart o man kan andas ut! Skuldsaneringen har äntligen vunnit laga kraft! Ringde till tingsrätten och fick det bekräftat! Nov 2025 är det över. O sen börja om på nytt efter 12 års misär. Vill bara säga till er alla som kämpar/har kämpat i flera år att aldrig ge upp! Önskar att alla får en ny chans i livet till ett skuldfritt liv som jag nu har fått! Kramar till er alla!
2025, när fick du inledande ?
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Äntligen är det klart o man kan andas ut! Skuldsaneringen har äntligen vunnit laga kraft! Ringde till tingsrätten och fick det bekräftat! Nov 2025 är det över. O sen börja om på nytt efter 12 års misär. Vill bara säga till er alla som kämpar/har kämpat i flera år att aldrig ge upp! Önskar att alla får en ny chans i livet till ett skuldfritt liv som jag nu har fått! Kramar till er alla!

Grattis! Måste kännas så skönt
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Fick inledande nov,2020. Fick 4 år skuldsanering men prickarna försvinner efter 5 år har jag för mig.
Det stämmer, din betalplan är 4 år men saneringen 5 år.
Grattis till beslut och laga kraft.
 

Elin73

Aktiv medlem
Poäng: 126
Blev medlem
9 Mars 2021
Meddelanden
41
Mottagna reaktioner
31
Poäng
126
Grattis! Måste kännas så skönt

Tack så mycket! Känns son jag kan andas igen! Alla dessa datum med överklagan gör att man sitter på nålar hela tiden. Va en som överklagade men tingsrätten dömde till min fördel. Så nu äntligen slipper jag vänta på posten varenda dag!! Vet ej om du har skuldsanering el om du har ansökt men önskar dig lycka till! Hoppas du och alla andra kan oxå få en chans till o börja om på nytt❤
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Tack så mycket! Känns son jag kan andas igen! Alla dessa datum med överklagan gör att man sitter på nålar hela tiden. Va en som överklagade men tingsrätten dömde till min fördel. Så nu äntligen slipper jag vänta på posten varenda dag!! Vet ej om du har skuldsanering el om du har ansökt men önskar dig lycka till! Hoppas du och alla andra kan oxå få en chans till o börja om på nytt❤
Vilken borgenär överklaga och vad var anledningen? Sitter o väntar, har bara gått 1,5 månad sen jag skicka in så är nyfiken på vad som kan sätta käppar i hjulen
 

Självkontroll

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
300
Mottagna reaktioner
351
Poäng
477
Vilken borgenär överklaga och vad var anledningen? Sitter o väntar, har bara gått 1,5 månad sen jag skicka in så är nyfiken på vad som kan sätta käppar i hjulen
Jag fick oxå nyligen en skuldsanering.
Ett bolag överklagade, Catalunia Capital då de inte omfattades av skuldsaneringen från början då dem inte lämnade in sin fordran i tid trots påminnelser. De skickade inte in uppgifter överhuvudtaget men när jag blev beviljad i januari så hade dem invändningar och undrade varför de inte var med. Tingsrätten beslöt att dem skulle ingå och kfm gjorde ett nytt beslut så det var inga problem. Tydligen vanligt att borgenärer motsätter sig, men dem måste nog komma med något konkret och tydligt, och motivera varför de motsätter sig en skuldsanering.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp